Bądź na czasie! Real-Time Marketing

Jak pozostać w pamięci naszych odbiorów? – to kluczowe pytanie dla każdego marketingowca. Często głowimy się i troimy, żeby nasza marka i produkt były jak najlepiej kojarzone, pozostając w pamięci odbiorcy jak najdłużej. Jednak współczesny świat rządzi się swoimi prawami – szybkie tempo życia zmusza nas do szybkich decyzji. Dlatego właśnie Real-Time Marketing to idealny sposób na prowadzenie działań marketingowych każdej firmy! Chętnie Wam o nim opowiemy.

RTM – na czym to polega?

Real-Time Marketing, w skrócie RTM, to ciekawe i kreatywne działania marketingowe wykorzystujące rozgrywające się na bieżąco wydarzenia. Czyli innymi słowy działania „tu i teraz”. Dlatego właśnie warto zauważyć, iż szczególnie dobrym narzędziem do publikowania tego typu treści są social media, w których możemy bezpośrednio komunikować się z odbiorcami naszych działań, wejść z nimi w interakcję, a co najważniejsze możemy ponieść w nich wodzę naszej wyobraźni…

Przepis na sukces / Gwarancja sukcesu

Znajomość komunikacji w mediach społecznościowych, biegłość w monitorowaniu aktualnych wydarzeń w kraju i na świecie, błyskotliwość i nieco poczucia humoru! – to idealny przepis na udany RTM w oparciu o naszą markę. 

Poniżej przedstawiamy Wam całkiem fajne kampanie stworzone w oparciu o RTM:

IKEA

 Warto przyglądać się sposobowi działania tej marki w sieci, są niezaprzeczalnymi mistrzami w zakresie RTM, poniżej przykład nawiązujący do słynnego ślubu, wtedy jeszcze „księcia” Harrego. 

LIDL

Przezabawny przykład z minionej już afery związany z „Tajemniczym lagunem z Krakowa” który okazał się być zwykłym croissantem…

Jakie korzyści?

Odpowiednie wykorzystywanie RTM z całą pewnością wzbudzi pozytywne emocje względem Waszej marki. Dodatkowo to sposób na pokazanie, że jesteście nowocześni, orientujecie się w bieżących wydarzeniach i co najważniejsze jesteście kreatywni!

 

Wskazówki – Czas to pieniądz…

W tym przypadku to powiedzenie nabiera prawdziwych znaczeń… Real-Time Marketing opiera się na szybkich działaniach przyciągających uwagę naszych odbiorców, którzy dzięki temu mogą stać się naszymi klientami, co w skutku z całą pewnością przełoży się na naszą sprzedaż…
Jednak, aby to zrealizować musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

Podstawowe zasady Real Time Marketing:

RTM – Szansa czy zagrożenie? 

Real-Time Marketing to szansa dla każdego przedsiębiorstwa, jednak trzeba pamiętać o odpowiednim i uważnym jego przeprowadzaniu, aby działania RTM nie obróciły się przeciwko nam stając się naszym zagrożeniem.

Mamy nadzieję, że teraz z chęcią będziecie wykorzystywać go w swoich działaniach – a jeżeli potrzebujecie pomocy, Salon Reklamy chętnie zawładnie Waszymi social mediami!